Uit dezelfde fabriek rollen ook de kleinere Peugeot, Fiat Scudo en de Citroen Jumpy. Dat voorbeeld heeft geinspireerd bij Renault, Opel en Nissan tot een samnwerking die nog verder reikt. Zo voeren alledrie fabrikanten het Renault Trafic model maar vanzelfsprekend onder de namen Opel en Nissan. Maar er is meer. Opel + Renault + Nissan kwamen ook met de grotere bestelwagen (tot 3,5 ton GVW) onder de resp. namen Master, Movano en Interstar en daarvan werd op de recente BedrijfsautoRAI de nieuwste versie voorgesteld.
Voor Opel is het de grootste bestelwagen, Nissan en Renault hebben immers grotere bedrijfswagens in huis. De Master, Movano en Interstar worden ook geleverd met 2,5- (100 pk) of 3,0-liter (136 pk) commonrail dieselmotoren naast de bestaande 1,9- en 2,2 liter. De zwaarste motoren worden aangeboden in combinatie met zesversnellingsbak.
De voertuigen zijn standaard uitgerust met ABS en de fabrikanten zijn trots op het verder oprekken van de onderhoudsintervallen naar 40.000 km voor de nieuwe motoren. Wat blijft zijn de drie wielbases, drie hoogtevarianten en twee gewichtsklassen: 2,8- en 3,5 ton. Overingens stelde Nissan op de RAI ook de Kubistar voor. Een Nissanvariant van de 1-tons Renault Kangoo bestelwagen.
© 2000 - 2024 Wegenbouw.be | Disclaimer