Japanse sterkhouders op de werf

Gepubliceerd op 12-06-2023 10:56

OMS startte als een bedrijf dat technische bijstand verleende aan wegenbouwers. Doorheen de jaren bouwden ze technische ervaring op en startte OMS met een aanbod van unieke producten en hoogtechnologische oplossingen. Daarbij focussen ze op waarden als prestaties en betrouwbaarheid, door sterke partnerships met de twee Japanse merken Sumitomo en Hanta. We laten Paolo Bressan, directeur van OMS, aan het woord.

foto: (c) O.M.S. - Sumitomo HA60Cfoto: (c) O.M.S. - Sumitomo HA60C

DE SECTOR KENDE DE VOORBIJE DRIE JAAR EEN STERKE GROEI, ZOWEL QUA OMZET ALS QUA MARKTAANDEEL. WAT ZIJN DE VERKLARINGEN DAARVOOR?

OMS staat gekend om zijn technische vaardigheden en om onze sterke service. Door onze ervaring bouwen we vertrouwen op bij onze klanten, ook op commercieel vlak. Zij geloven in de keuzes die we maken op basis van zorgvuldige technische analyses. Zo zetten we machines, nieuwe merken en innovatieve technologieën in de markt die afwijken van de standaarden.

JULLIE ZIJN PIONIERS IN HET INTRODUCEREN VAN NIEUWE MERKEN EN INNOVATIEVE TECHNOLOGIEËN. WAAROM WIJKEN JULLIE AF VAN DE TRENDS?

We analyseerden wereldspelers en bestaande technologieën uitvoerig. Die oefening bracht ons bij Japanse fabrikanten die eenvoud en betrouwbaarheid vooropstellen, zonder in te boeten aan technologie en kwaliteit. Bij Sumitomo en Hanta staan gebruiksgemak en intuïtieve bediening centraal. Net zoals state-of-the-arttechnologie, aandacht voor detail en een zeer hoge montagekwaliteit.

VERANDERT JULLIE AANWEZIGHEID OP DE MARKT DOOR DEZE GROEI?

We gaan door een periode van veranderingen en we zijn al sterk gegroeid ten opzichte van negen jaar geleden. Vandaag zijn we uitgerust om de stijgende behoeften van klanten te vervullen met een 360-gradenaanpak van producten, diensten en technologie. Bovendien staan we dagelijks in contact met onze klanten. We kennen hun noden en hebben zo een duidelijke richtlijn voor de ontwikkeling van nieuwe producten en toepassingen.

HOE GAAT OMS OM MET DE MOEILIJKE LEVERTERMIJNEN?

Door de mentaliteit en de productieaanpak van Japanse bedrijven worden geplande leveringen op tijd en zonder verrassende prijsstijgingen uitgevoerd. Zo garanderen we stabiliteit voor onze klanten. Tegelijk is het moeilijker om in te spelen op ongeplande bestellingen, maar we werken aan een reorganisatie van bedrijfsmiddelen en personeel voor onze service, ook in België. We investeerden daarnaast in een centraal magazijn met onderdelen.

HOE GAAT OMS OM MET DE STIJGENDE GRONDSTOF- EN ENERGIEPRIJZEN, KENMERKEND VOOR DIT SPECIFIEKE MARKTMOMENT?

Door een geconsolideerde ‘langetermijnplanning’, die we samen met onze fabrikanten uitvoeren, houden we de prijzen van onze machines en service interessant. Bovendien maken de technische prestaties van onze machines besparingen mogelijk op het vlak van energie, doorlooptijd en productiviteit. Dat compenseert de eventuele prijsstijgingen.

WAT ZIJN DE TOEKOMSTIGE EVOLUTIES VAN HET PRODUCTGAMMA?

In synergie met de fabrikanten ontwikkelen we een compacte machine en implementeren we ook de productie van de Hanta mini-paver (breedte 80 - 140cm), met het model F14 als eerste in ons aanbod met elektrische verwarming. De tools om werven te digitaliseren en automatiseren zijn al in productie. De MAT MANAGER en PPCS controleren en registreren het asfalteren en de bijbehorende logistieke processen. We leggen ook de laatste hand aan de tests en binnenkort aan de lanceringsfase van de ARV-module die het mogelijk zal maken om op afstand en in real time bijstand te verlenen op de werf.

En dan is er nog site intelligence: een geïntegreerd en schaalbaar systeem van technische ondersteuning tot machinebediening dat eraan komt. Veel in beweging dus!

Contact België:

Franky Verhoye - +32-496-237518

O.M.S. - Machine - Parts - Service

artikel uit infra magazine #2 - 2023 > hier downloadenhttps://www.omsbressan.com/sumitomo/
Bij Sumitomo en Hanta staan gebruiksgemak en intuïtieve bediening centraalBij Sumitomo en Hanta staan gebruiksgemak en intuïtieve bediening centraal
artikel uit Infra Magazineartikel uit Infra Magazine