Suivo meet tal van parameters en verzamelt zo een schat aan data. Meten is uiteraard weten, maar uiteindelijk gaat het om wat je ermee doet. De verzamelde data vertellen iets over de capaciteit van je voertuigen, assets en mensen, en hoe ze er gebruik van maken. Met Suivo Scheduling zet je actuele gegevens in voor een efficiënte inzet van je medewerkers ‘in the field’. “Het maakt onder meer de complexe planning van mobiele teams of van chauffeurs bij transportfirma’s een stuk eenvoudiger”, zegt Frédéric Van Durme, CEO van Suivo.
Het begon met voertuigen. Daar kwamen gereedschappen, machines en materialen bij en intussen brengt het IoT-platform van Suivo ook in kaart waar je collega’s zich bevinden. “Kort samengevat verbinden we mensen en assets met elkaar”, legt Frédéric Van Durme uit. “Dat biedt steeds meer mogelijkheden voor de dagelijkse bedrijfsvoering. Zo slagen we er vandaag in complexe planningen grotendeels te automatiseren en te optimaliseren, door getrackte data te combineren met artificiële intelligentie of slimme algoritmes.”
MODULES VOOR FLEXIBEL MAATWERK
Het Suivo-platform is een soort blokkendoos. Diverse modules laten toe op elk moment in te spelen op je actuelewensen en noden. Zo groeit Suivo met je mee. Naast een asset management module spelen ook de vehicle telematics module en het workforce management een belangrijke rol in het digitalisatietraject van een organisatie. De vehicle telematics oplossingen volgen voertuigen, maar zijn ook gericht op onder meer ecologischer rijden. Hebben we het over workforce management, dan geeft Suivo inzichten in de activiteiten van mensen, wie wanneer beschikbaar is, welke competenties en certificaten vereist zijn voor het uitvoeren van een bepaalde opdracht, wie aanwezig is op werf x, … Alle Suivo-oplossingen zijn erop gericht om het maximale uit je bestaande capaciteit te halen.
CONCRETE VOORBEELDEN
Diverse sectoren maken al gebruik van Suivo Scheduling: een workforce management-oplossing die het inplannen van je mobiele medewerkers gedeeltelijk of volledig automatiseert. Van Durme illustreert: “Zo zetten we al een oplossing voor waste management op. Sensoren meten de vullingsgraad van openbare containers en plannen de ritten efficiënt in voor de vuilophalers. Bovendien past ons platform de route steeds dynamisch aan waar nodig. Ook voor koeriers is het een nuttige aanvulling. De planningstool houdt rekening met sluitingstijden van magazijnen, vertragingen, … Voor de chauffeurs is het aangenamer werken en de klant ervaart een betere service.” Een derde interessante case ziet Van Durme onder meer in het inplannen van mobiele teams van bouwbedrijven en nutsmaatschappijen. “In de planning houdt Suivo automatisch rekening met nodige gereedschappen, certificaten, competenties, eventuele afwezigheden (ziekte), … Wie is in de buurt en beschikbaar voor een interventie? Heeft de bestelwagen van die persoon of dat team de nodige assets aan boord? Door de planningspuzzel te leggen en waar nodig verder te optimaliseren, vermijd je stress, verbruik je minder brandstof, garandeer je het passende en veilig materiaal en zo meer. Zo betaalt een investering in Suivo zich vanzelf terug, op heel wat vlakken.”
artikel uit infra magazine #1 - 2023 > hier downloadenhttps://www.suivo.com/nl© 2000 - 2024 Wegenbouw.be | Disclaimer