Hoogmartens Wegenbouw voerde tijdens de weekends van 16 oktober tot eind november grondige asfalt- en rioleringswerken uit op de Goodman-site in Tisselt. De site bestaat uit warehouses waarin onder meer Veritas, King Belgium en Barsan Global Logistic Belgium gehuisvest zijn. Een asfaltteam van Hoogmartens voerde grondige onderhoudswerken uit aan de parkeerzones, de rondweg en de riolering.
Projectleider Tom Cillen: “Van de parkeerzones hebben we over een oppervlakte van ruim 6.250 m² de toplaag van 4 cm afgefreesd en vervangen door een nieuwe toplaag. Van de rondweg, die permanent zwaar belast wordt door vrachtwagens, hebben we de toplaag én de onderlaag afgefreesd. Hier hebben onze mensen zo’n 17.200 m² nieuwe asfalt geplaatst. Aangezien het om een site gaat met heel veel vervoersbewegingen, hebben we de asfaltwerken uitgevoerd op vier zaterdagen.”
Voorafgaand aan de asfaltwerken werden eveneens nieuwe rioleringen geplaatst.
Tom: “Aan de loskades aan de achterzijde van de bedrijvensite werden regelmatig problemen met de riolering vastgesteld. Via camera-inspectie konden we vaststellen dat de oorzaak ervan een structurele aanpak vergde: gezien de leidingen niet diep genoeg onder het wegdek waren gelegen, werden deze letterlijk stuk gereden door de vele vrachtwagens. Om te beginnen ontkoppelden we de riolering om daarna de buizen van 40 cm doormeter te vervangen door telkens twee buizen van elk 20 cm doormeter. Hierdoor konden we alvast 20 cm diepte inwinnen. Daarnaast wijzigden we de opbouw van het plein waar de loskades gelegen zijn. Aanvankelijk waterde het terrein af in de richting van de kades. Wij hebben het plein nu andersom ingericht, afhellend in tegenovergestelde richting. Dit liet ons toe meer grond en asfalt boven de riolering te leggen, waardoor het wegdek veel sterker is en de onderliggende buizen veel beter beschermd zijn.”
Vooruitziend te werk gaan
In totaal werden pakweg 600 meter rioleringsbuizen hersteld. Benny Dictus, asset manager bij Goodman: “Een huzarenstuk dat Hoogmartens in nauwelijks twee dagen realiseerde. Omdat de verkeerscirculatie op de site tijdens de weekdagen moest gewaarborgd zijn, hebben zij zone per zone afgewerkt en afgedekt met rijplaten. Op die manier hebben zij ervoor gezorgd dat hinder voor onze klanten tot een absoluut minimum werd beperkt.”
De eigenaar van de site zal in de volgende jaren elektrische laadpalen en mogelijks zonnepanelen plaatsen. Vooruitziendheid was hier de boodschap. Dankzij het plaatsen van wachtbuizen onder het nieuwe asfalt kan straks de bekabeling plaatsvinden en moet de gloednieuwe asfaltweg niet opnieuw opgebroken worden.
Alle werkzaamheden op Kersdonk Logistics Centre werden uitgevoerd tussen 14 oktober en 26 november, telkens tijdens het weekend. Hoogmartens kon werken tijdig opleveren en kijkt trots terug op een vlekkeloos parcours.
bron:
https://www.hoogmartens.be/nieuws/Werken bij Hoogmartens > vacatures© 2000 - 2024 Wegenbouw.be | Disclaimer