Werknemers van Stadsbader scharen zich achter Sport For Life ten voordele van de Warmste Week

Gepubliceerd op 20-12-2018 11:36

Stadsbader heeft het hart op de juiste plaatst, zo blijkt. Want met een eigen versie van de Warmste Week onder de noemer 'Stadsbader Sport For Life' wil het bedrijf nog eens twee goede doelen een stevig duwtje in de rug geven. Dat deze warme actie losstaat van de tientallen andere nobele initiatieven waar Stadsbader zijn schouders het afgelopen jaar heeft onder gezet, is een deugddoende gedachte onder de directie en werknemers om het jaar mee af te sluiten. Geen traditionele wintermarkt op het binnenplein van het bedrijf of verkoopacties voor het goede doel bij Stadsbader, dat breder kijkt. De gekozen solidariteitsactie sluit immers volledig aan bij de sterke teamgeest, het maatschappelijk verantwoord beleid, en de familiale en sportieve waarden die de internationale bouwspeler kenmerken.

bron afbeelding: Stadsbader Facebookpaginabron afbeelding: Stadsbader Facebookpagina

Goede doelen: De Spie & Kinderkankerfonds
"Stadsbader Sport For Life is een driedaags gebeuren tijdens de Warmste Week dat deze waarden perfect bundelt", legt Dominique Valcke, CEO van Stadsbader, uit. "Onder het credo een gezonde geest in een gezond lichaam willen we onze medewerkers en hun familie op een sportieve manier samenbrengen in een competitief kader. Hierbij zullen de verschillende teams in estafettevorm op drie locaties in Vlaanderen, waar Stadsbader een realisatie uitvoerde, non-stop 1,5 uur lang lopen of wandelen. Elke gepresteerde ronde wordt deels gefinancierd door de teamleden, aangevuld met sponsorgelden. Maar ook het Charity Fund van Stadsbader zal bovenop deze opbrengsten per ronde een extra geste doen. Het team dat op elke locatie het grootste bedrag in z'n totaliteit weet in te zamelen, zal de twee goede doelen op zaterdag 22 december in Provinciaal Domein Puyenbroeck vertegenwoordigen."
De opbrengsten gaan integraal naar het initiatief van De Spie, dat voor kansarme gezinnen met kinderen uit de regio Harelbeke uitstappen organiseert, alsook naar 'LIEving' van het Kinderkankerfonds. Dit project is beter bekend als de speel- en leefruimte in het UZ Gent waar kinderen van familieleden met kanker hun speelhart kunnen ophalen.

Ondenkbaar om niets te doen

"Waarom we goede doelen zo belangrijk vinden? Er is een overtuiging dat het niet gaat om winst alleen", aldus de CEO van Stadsbader. "We geven om wie en wat er rond ons leeft: klanten, medewerkers, partners, maar ook onze medemens. We geloven sterk dat we als onderneming een maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben. Het is dan ook ondenkbaar om niets te doen. Als leidend aannemersbedrijf wil Stadsbader immers een tastbare bijdrage leveren aan een betere samenleving. Dit engagement start vanuit een oprechte betrokkenheid bij de omgeving waarin we werken en leven, en maakt deel uit van ons Corporate Responsibility beleid."

Aan het einde van de Warmste Week zal het ingezamelde bedrag bekend worden gemaakt.

www.stadsbader.com/www.wegenbouw.be/bedrijven/458810/stadsbader