TRBA heeft zijn machinepark uitgebreid met een Volvo rupskraan, type ECR355E, de eerste in België. Deze gloednieuwe 35-tonner is gebaseerd op het beproefde design van Volvo's E-serie, zodat het de ideale machine is voor werkzaamheden, variërend van zwaar infrawerk tot wegenbouw.
Bij TRBA ligt de focus op dit laatste. Passie is en blijft de motor voor de sterke groei van dit bedrijf. Het is hun erezaak om telkens opnieuw de beste oplossing te bieden. Op vlak van materialen, uitvoeringsprocessen, controlegaranties maar ook wat betreft machines doen zij enkel een beroep op het allerbeste. SMT Belgium is dan ook zeer vereerd om de sleutels van de eerste Volvo ECR355E op de Belgische markt te overhandigen aan TRBA.
Korte zwenkradius, groot potentieel
De nieuwe ECR355E biedt brandstofbesparingen tot 10% maar ook een aanzienlijke verbetering van de graaf- en hefkrachten. Zo is de hefcapaciteit tot 7% toegenomen.
Dankzij de robuuste constructie en verschillende optiemogelijkheden waaronder een Volvo dozerblad, een snelwissel tot met een tweedelige giek is de Volvo ECR355E breed inzetbaar. Omwille van zijn compacte afmetingen is het bovendien eenvoudig om deze graafmachine tussen locaties te transporteren.
De Volvo D8 motor met Stage IV/Tier 4f-certificaat is het hart van deze binnendraaier. De motor levert al op lage toeren een hoog koppel en is goed voor 180 kW (241 pk) aan vermogen. Het geavanceerde elektrohydraulische systeem werkt continu in harmonie met de motor om het brandstofverbruik en de emissies te verlagen. De snellere cyclustijden zijn te danken aan het nivileerventiel die bij het neerlaten van de giek pompvermogen bespaart, aangezien de giek door zijn eigen gewicht drukloos zakt.
Voor maximale prestaties en minimale operationele kosten is de ECR355E uitgerust met Volvo's geïntegreerde werkmodussysteem. Afhankelijk van het werk kan de machinist kiezen uit I (Idle), F (Fine), G (General), H (Heavy) en P (Power max). Daarnaast maakt de ECO-modus gebruik van de nieuwste elektronische techniek voor pompregeling om het brandstofverbruik in de meeste bedrijfsomstandigheden te verlagen zonder verlies aan vermogen.
"Met de ECR355E komen wij tegemoet aan de stijgende vraag uit de markt voor polyvalente binnendraaiers. Dankzij een zeer aantrekkelijke life cycle kostprijs, gekoppeld aan de modernste technologie is deze nieuwste generatie van Volvo beslist een gamechanger op de Belgische markt", besluit Kris Vochten, Managing Director SMT Belgium.
(bron: SMT Belgium / afbeeldingen SMT Belgium)
www.trba.bewww.wegenbouw.be/bedrijven/842405/tramowww.volvoce.com/belgium/nl-be/smt/
© 2000 - 2024 Wegenbouw.be | Disclaimer