Voor bouwmaterieeltransporteur Holtrop / Van de Vlist heeft Faymonville zich op een Mega met 5 assen gebaseerd. Deze klant wilde over een groot laadvermogen beschikken zonder dat hij daarvoor in modulaire systemen moest investeren.
Daarom heeft Faymonville de zwanenhals van zijn Megamax aan de vijfassige trekkers van de Nederlandse transporteur moeten aanpassen. Aangezien de tarra van de oplegger 25 ton bedraagt, kan hij wettelijk 65 ton in Duitsland laden (toegestaan voor een verkeer tussen Nederland en Duitsland).
Het voordeel zit 'm in het feit dat 12 ton per as is toegelaten in plaats van 10 ton, en dit dankzij de Twin-Axle die enerzijds minder kost bij aankoop en anderzijds minder onderhoud nodig heeft dan de klassieke schommelassen. Dit systeem heeft in elk geval Holtrop / Van de Vlist over de streep getrokken, aangezien deze firma ook opleggers besteld heeft met 3 assen en een Twin-Axle bij Faymonville.
Faymonville toont de Mega tijdens de IAA in Hannover van 23 t/m 30 september as.
© 2000 - 2024 Wegenbouw.be | Disclaimer