Bauma 2004 was ook de beurs van de nieuwkomers. Er waren weer meer standhouders dan in 2001. Fiat-Kobelco bijvoorbeeld. De nieuwe alliantie presenteerde zich op de CNH-stand waar ook Case, O&K, Kobelco en New Holland onderdak vonden. Op het noordelijke deel van het buitenterrein troffen we Hitachi dat het op eigen benen in Europa goed lijkt te doen. Opvallend was de grote stand van Terex waar al het materieel in Terex-wit op één centraal punt opgesteld stond. Vooral het weer speelde in de eerste dagen goed mee. Een lekker zonnetje zorgde ervoor dat het publiek massaal de buitenstands bezocht maar in de ochtend en late middag was het fris genoeg om in de hallen bezoeken af te leggen.
Met een payload van 370 ton is de T282B de grootste starre - elektrisch aangedreven - dumper ter wereld. Op Bauma was het de grootste mobiele machine op de grootste stand; van Liebherr. Het transport van de dumptruckvan de fabriek in het Australische Newport News naar München ging per schip tot Bremerhaven. En vandaar per spoor naar Beieren. Het transportgewicht van de T282 is 216 ton. Het chassis alleen weegt al 71 ton en dat werd op een 35 m lange diepladercombinatie vervoerd. De banden zijn 3,8 m hoog en die kwamen met twee diepladers uit Spanje. De motor is een 20-cilinder MTU/Detroit Diesel die 2.725 kW / 3.600 pk vermogen levert.
© 2000 - 2024 Wegenbouw.be | Disclaimer