ACDE levert sloopapparatuur voor sloop metro Rotterdam

Gepubliceerd op 12-02-2010 12:00
In Rotterdam wordt momenteel een enorm project uitgevoerd, namelijk de sloop van het oude metrotracé Rotterdam Centraal. Om het metronet uit te breiden van twee naar drie sporen moet het oude spoor eerst worden gesloopt.
Okada betonschaarOkada betonschaar

Een klus die Struijk Sloop- en Grondwerken B.V. uit Krimpen aan de Lek op het lijf geschreven is, gezien hun ruime ervaring in met name complexe sloopprojecten. De werkzaamheden in het centrum van Rotterdam vinden zowel boven- als ondergronds plaats. Om er voor te kunnen zorgen dat alle vervoer gewoon door kan gaan is niet gekozen voor een open bouwput, maar zijn damwanden met een hoogte van meer dan 40 meter aangebracht, zodat men de grond relatief droog kan ontgraven.

Het totale machinepark van de Struijk Groep bestaat uit een 14-tal graafmachines met een eigen gewicht van 0,6 tot 65 ton. Al deze machines, met uitzondering van de 65-tonner, worden vooral gebruikt met een betonschaar, crusher of sloophamer. Het gros van deze sloopapparatuur is geleverd door de firma ACDE uit Duiven waar de Struijk Groep reeds jaren lang een zeer goede relatie heeft.

Zeer indrukwekkend is de betonschaar die aan een Komatsu PC450 hangt, de Okada TS-W1800 VFR. Deze 6,4 ton wegende schaar met een lengte van 3 meter heeft een bekopening van maar liefst 1.800 mm, is 360° roteerbaar en beschikt over een opbreekkracht van 2010 kN. De schaar is voorzien van 2 cilinders, elk met een 400 ltr. Max. snelheidsventiel en is daardoor zeer snel te openen. Dit is de tweede in Nederland geleverde schaar van dit type met een bekopening van 1800 mm. Naast deze schaar heeft men bij Struijk ook de beschikking over o.a. Okada TS-W 350 VFR, 950 VHR, en 1350 VHR scharen, en Rammer- en DMS sloophamers, ook allemaal geleverd door ACDE.

www.acde.nl
ACDE uit Duiven levert Okada sloopapparatuur voor sloop metro RotterdamACDE uit Duiven levert Okada sloopapparatuur voor sloop metro Rotterdam