Het is voor Van der Bel B.V. niet de eerste breker, er wordt al jaren na alle tevredenheid gebroken met een Terex-Pegson Metrotrak. Deze rupsmobiele kaakbreker van ca. 27 ton blijft ook zeker in de machinevloot van Van der Bel B.V. actief en zal vanaf nu ingezet gaan worden bij kleinere partijen.
De nu nieuw geleverde Kleemann is voor Van der Bel B.V. de eerste combi-breker, dat wil zeggen een puinbreker met een aangebouwde nazeef-unit en retourband voor de overkorrel. Het grote voordeel hiervan is dat er geen losse zeefmachine hoeft te worden geplaatst achter de puinbreker voor het uitzeven van de gewenste fractie. De overkorrel wordt via de retourband die aan de zijkant van de machine is geplaatst gelijk teruggebracht in de breker. Op de Kleemann MR100Z staat de welbekende recyclingbreker van Kleemann: de SHB10, waarbij de B staat voor Bausutz = recycling. Hij heeft een basis eigen gewicht van ca. 49 ton met nazeef-unit. Aan de MR100Z is een zeefunit gemonteerd van het type VU1F-1230L. Deze zeefunit heeft een lengte van 3340mm en een breedte van 1300mm. Door het grote zeefoppervlak van 4,3 M² kan deze zeefunit zonder problemen de producties aan tot wel 200 ton/uur. De uitgezeefde overkorrel wordt via een transportband gelijk weer retour de breker gebracht. Een Scania 6-cilinder DC12 met turbo die een vermogen levert van 268 kW drijft de breker aan.
Naast het breken van eigen sloopwerken zal Van der Bel B.V. de breker ook zeer zeker gaan inzetten om partijen voor derden te gaan breken. Daarvoor is de machine ook voorzien van een weeginstallatie welke is ingebouwd door Duim Electro uit Veenendaal.
www.vanderbel.nl© 2000 - 2024 Wegenbouw.be | Disclaimer