De nieuwe truck is afgeleverd door de Scania vestiging in Zwijndrecht.
De Scania G-cabine is speciaal ontwikkeld voor constructiewerk en middellange afstandsvervoer. Burggraaf B.V. heeft bewust gekozen voor een CG16 dagcabine met een 10x4*6 configuratie. Het voertuig is dubbel aangedreven met twee gestuurde voorassen en een gestuurde naloopas. De naloopas is op een zodanige afstand geplaatst dat deze op kenteken goed is voor tien ton. De Scania vestiging in Groningen is gespecialiseerd op dit gebied en heeft voor de montage gezorgd. Verder is de naloopas hefbaar en tevens te blokkeren wanneer er in de asfaltmachine wordt gelost.
De keuze voor Scania is verder bepaald door de korte draaicirkel en het netto laadvermogen wat in het asfalt transport van groot belang is. De uitgekiende opbouw maakt een maximaal netto laadvermogen van 30 ton haalbaar. Doordat er verder geen ruimte aan het chassis hoeft te worden vrijgemaakt voor een AdBlue tank is er ruimte voor een maximale brandstofvoorraad.
Burggraaf B.V. is gespecialiseerd in het asfalttransport voor de aanleg van rotondes, fietspaden en nieuwe wegdelen. Ook het volledige freeswerk kan door Burggraaf worden verzorgd. Verder richt Burggraaf zich op het vervoer van o.a. zand, grind, grond en sierbestrating. Ook een combinatie van de levering van sierbestrating en de afvoer van grond of zand is mogelijk dankzij de autolaadkranen.
© 2000 - 2024 Wegenbouw.be | Disclaimer