Bij dit project gaat BAM International zelf de benodigde toeslagstoffen leveren. Hiervoor zal circa 1.000.000 ton materiaal uit diverse groeves moeten worden gedolven, gebroken en gezeefd op de verschillende fracties. Voor dit project heeft BAM International bij Marijs Recyclingtechniek B.V. drie Terex-Pegson rupsmobiele brekers en twee Powerscreen rupsmobiele zeefmachines aangeschaft.
BAM International maakt deel uit van Koninklijke BAM Groep en is werkzaam buiten Europa, met als grootste werkgebieden Afrika, Midden-Oosten/Golfregio en het Verre Oosten. BAM International is gespecialiseerd in waterkundige werken, industriebouw, infrastructurele bouw en utiliteitsbouw. De onderneming heeft wereldwijd al vele grote werken opgeleverd, waarbij complete vliegvelden, eilanden en snelwegen werden gerealiseerd.
Marijs Recyclintechniek leverde een Terex-Pegson 1180, een Terex-Pegson Maxtrak 1300, een Terex-Pegson Maxtrak 1000, een Powerscreen Warrior 1400 en een Powerscreen Chieftain 2100X.
Als voorbreker gaat een Terex-Pegson 1180 rupsmobiele kaakbreker van circa. 60 ton werken. Deze 1180 heeft als breker een Terex-Pegson “M” enkele werkende kaakbreker als basis met een inloopopening van 1100mm x 800mm. De door deze 1180 geproduceerde fractie wordt geladen in een Terex-Pegson 1300 Maxtrak rupsmobiele kegelbreker. Beide machines zijn zo achter elkaar opgesteld dat de afvoerband van de 1180 in de bunker van de Maxtrak kan lossen.
© 2000 - 2024 Wegenbouw.be | Disclaimer