Voor de levering van deze Euro5 SCR achtcilinder met 12-traps ZF automaat, WSK 440 koppelomvormer, retarder en XXL-cabine tekende MAN dealer Van Leeuwen Truckservice uit Waddinxveen. De nieuwe 4-assige trekker zal met name worden ingezet voor het vervoer van de eigen funderingsmachines en alles wat daar bij nodig is. Door te voldoen aan de Euro 5 milieunormen verwacht Kandt in de toekomst ook vaker door derden gevraagd te worden voor het vervoer van zware machines naar milieugezoneerde gebieden.
De nieuwe combinatie met de 3 bed 5 Faymonville dieplader weegt leeg 48 ton en kan machines tot 90 ton vervoeren. “Voor dit werk kun je momenteel nauwelijks een betere en een zwaardere trekker kopen”, vertelt Arjen Kandt enthousiast. “Deze TGX is gewoon voor dit werk gebouwd. De souplesse van de motor is bizar. Samen met de twaalftraps automaat van ZF trek je ook vanuit stilstand goed en snel op. Je geeft gas en het gaat!” De MAN V8 zwaar transporttrekker in 250 tons uitvoering met WSK 440 is verder voorzien van retarder en extra koeling. Het chassis is volledig naar wens uitgevoerd met uitschuifbare kettingbakken, kisten tussen de wielen, voorzien van verlichting en verwarming. In verband met duurzaamheid en ook uitstraling is waar mogelijk gewerkt met roestvrijstaal. Arjen Kandt: “Daarmee is deze trekker echt het neusje van de zalm wat er op dit gebied te koop is.”
© 2000 - 2024 Wegenbouw.be | Disclaimer