Voor de aandrijving van de Fuchs MHL-380D is een Deutz& Tier III motor met 273KW verantwoordelijk. Door het vernieuwde koelsysteem is het bronvermogen van de machine t.o.v. de vorige serie met 3dB verminderd. De koeling is vergroot zodat de koelvin minder snel hoeft te draaien en de regeling van de oliekoelvin is thermosstatisch geregeld zodat de motor altijd de juist bedrijfstemperatuur heeft.
Door de standaard hydraulisch in hoogte verstelbare cabine kan een zichthoogte bereikt worden van wel 6,20 meter en daarbij kan de cabine ook nog 2,20 meter naar voren worden geplaatst voor goed zicht bij het beladen en lossen van schepen.
Er is op wens van de klant een extra hydraulische functie opgebouwd voor het aansluiten van een trilblok. Dit wordt gebruikt om de gelost kolen te verdichten zodat deze minder volume innemen op de terreinen van Ovet. Tevens is er “zweefstand” gemonteerd op de machine zodat bij het dichtknijpen van de knijper geen druk wordt uitgeoefend op de bodem van schepen enz.
Aan de Fuchs is een 4m³ gesloten grijper gemonteerd waarmee ca. tussen de 700 en 750 ton kolen per uur wordt gelost. Op korte termijn zal er een 5,5m³ grijper gemonteerd worden gezien de overcapaciteit die nog in de machine zit.
© 2000 - 2024 Wegenbouw.be | Disclaimer