De nieuwe Diamond Z DZH 4000 I is vergelijkbaar met zijn grotere broers de DZH 5000 en DZH 7000, (waarvan er al 3 in Nederland zijn geleverd) qua kenmerken, kwaliteit en bedieningsgemak zoals: het wisselen van de 2 zeefdekken in ca. 10 min. en het draaien of wisselen van de hamertips en/dus ook weinig stilstand en slijtage en onderhoudskosten. Alleen zij de problemen omtrent de transportafmetingen aangepakt (breedte 3.50 m). Deze nieuwe DZH 4000 voldoet aan de alle afmetingen en gewichten, welke gelden voor het transport over de Europese wegen.
Een Caterpillar ACERT C18 Tier II met 765 pk, dieselmotor, zorgt voor de aandrijving van de heavy-duty hamerrotor, een KRAFT fluid coupling is gemonteerd tussen de motor en de rotor en garandeert een efficiënte en betrouwbare verbinding/overbrenging. De Verkleiningsrotor is voorzien van 26 massieve (50 kg.) DZ hamers met tungsten–carbid tips, welke aan 2 zijden te gebruiken zijn. De DZH 4000, heeft een lange invoertrechter met heavy-duty invoerkettingen en een zware ( 3 ton ) invoerrol, waardoor deze machine een zeer agressieve invoer heeft, verder is deze machine uitgevoerd met een extra lange afvoerband met een koprolmagneet. Bij de Van Berkel Groep gaat de nieuwe Diamond Z 4000, groenafval, sloophout en Biomassa, (brandstof voor groene stroom) verkleinen. De capaciteit is afhankelijk van het materiaal ca. 60-90 ton/uur.
© 2000 - 2024 Wegenbouw.be | Disclaimer