Deze klep opent gelijktijdig zodra de bak wordt gekiept. Voor de aandrijving zorgt zoals gewoonlijk bij een Bell dumper een Mercedes-Benz turbo diesel motor. In de Bell B25D is een 6 cilinder Euro 3 turbo diesel gemonteerd met 275 Pk. Deze zorgt via een ZF 6-versnellings automatische versnellingsbak dat deze Pk’s verdeeld worden tussen de 3 assen van de dumper.
Voor het afremmen van de Bell’s zorgen naast de remmen ook hydraulische retarders die op de Bell’s gemonteerd zitten. Deze zorgen voor afremming op de motor zodat de remmen veel minder belast worden en verminderen de daarbij behorende slijtage.
De Bell’s zijn voorzien van een on-board weeg-syteem, Dit door Bell zelf ontwikkelde systeem zorgt dat afhankelijk van de lading het brandstofsysteem bijgeregeld wordt waardoor er aanzienlijke brandstofbesparingen worden gehaald.
Voor van Oostrum zijn de Bell’s o.a. voorzien van een overdruksysteem en centrale smering.
© 2000 - 2024 Wegenbouw.be | Disclaimer